Free Shipping 1 
Delivery via DHL and DPD 
Delivery Time 1-3 Workdays  
30 Days Right of Revocation 
Customer Service via Livechat 
Vivobarefoot Ababa Men Soul of Africa

Vivobarefoot Ababa Men Soul of Africa

brown


Ready for shipping. Delivery time 1-3 days
add to Cart

Ababa Men Soul of Africa by VIVOBAREFOOT

We are proud to present a brand new shoe model of our Soul of Africa collection: The Ababa. The Ababa‘s distinctive heel rocker ‘footprint sole‘ is designed with simplicity in mind. The slip-on design is created using local leather, which is hand-stitched directly onto the sole, giving it perfect shape, glove-like flexibility, and amazing barefoot feel. Ababa is made of high quality Pittards Wild Hide leather. Ababa is part of our Soul of Africa collaboration that combines VIVOBAREFOOT Sole Technology with beautiful, natural leathers to create shoes that are not only good for the feet, they’re good for the soul. Soul of Africa supports projects for creating much needed employment, funding child care and development centers, children’s homes, and school improvements. Get your unique Soul of Africa Ababa and feel the nature and spirit of Africa!

  • Ababa Men Soul of Africa by VIVOBAREFOOT
  • Upper: Pittards Wild Hide leather
  • Very flexible 3mm sole
  • Leather insole
  • Pro5: puncture resistant sole technology
  • Weight per shoe: 200g (size 42)
  • This style fits true to size.
  • SS2019

Art.No.: VB-300083-01-H
You have to be logged in to write a review.
Volker writes: 06.08.2019
Der Schuh ist leicht wie eine Feder und fühlt sich angenehm an. Das Laufen zunächst gewöhnungsbedürftig, weil man das Gefühl hat, dass er nicht hält - ist aber nicht so. Bin auf eine Reisszwecke getreten, sie kam nicht durch!
6270Stoyan writes: 26.07.2019
Wow! Das ist ja so bequem. Sieht in der Wirklichkeit ein bisschen dunkler aus. Ist sehr toll - premium Qualität und leicht. Super für den Sommer und Herbst.
Curd writes: 31.01.2019
Sehr gemütliche Schuhe für Zuhause als auch für Unterwegs
Nahmen writes: 25.09.2018
Sitzt super, trägt sich sehr angenehm. Vorne an den Zähen sehr breit, woran man sich erst gewöhnen muss, es dann aber äußerst zu schätzen lernt!
Andre writes: 14.06.2018
Schon beim Auspacken die geniale Nobless im Design entdeckt, erst einmal am Fuss will man diesen Schuh nicht mehr ausziehen. Und hat man so wie ich einen sehr persönlichen Bezug zu Äthiopien weil man einmal dort gelebt hat dann ist dieses geschmackvoll gestaltete Bekleidungsstück zusätzlich etwas ganz Besonderes.
Andre writes: 13.06.2018
Nicht nur zum “Gehen“, auch in meinem musikalischen Leben als Schlagzeuger der Schuh für fulminante Sensibilität auf den Pedalen und perfekter Beinarbeit!
Kurt Clemens writes: 26.03.2018
Nach der Lieferung ausgepackt: Ohh..., der is aber elegant :) Sehr wertig; den würd ich auch mal zum Anzug anziehen. Damit "stehst" Du immer gut da. Bequem und Flach ist er sowieso! Geniale Idee ist auch die Sohle bis über die Verse hochlaufen zu lassen: erleichtert wunderbar das Reinschlüpfen! Und loslaufen kann Mensch auch, so er sich von der Lust dazu überfallen sieht...
Fred writes: 10.09.2017
Toller Schuh, super Kauf für den Sommer. Freu mich schon ihn zu tragen. Gruß Fred
Valeri writes: 26.07.2017
Ich bin sehr zufrieden mit diesem Schuh. Sehr bequem, weil genug Platz für die Füße ohne zu lose zu sein. Ein Authentisches Barfuß Gefühl bei dem ich zwischendurch wirklich dachte, dass der Stein auf den ich getreten bin durch die Sohle ging. Und das Profil ist ein echter hingucker. Auf Sand sieht es aus als ob Bigfoot rumlaufen würde

Follow us on Instagram


Customer who bought this product also bought:

    Contact us