Free Shipping 1 
Delivery Time 3-6 Workdays  
60 Days Right of Revocation 
Vivobarefoot Yeti Kids

Vivobarefoot Yeti Kids

olive


Ready for shipping. Delivery time 2-4 days
add to Cart

Barefoot shoe Yeti Kids by VIVOBAREFOOT.

Our warmest-ever barefoot winter boot for small feet as well as older kids, ideal for outdoor adventures, whatever the weather. Easy on-off elastic lace with toggle fastening and reflective detailing on the heel for extra visibility in darker winter months.

  • Boot Yeti Kids by VIVOBAREFOOT
  • Upper: RPET synthetic upper
  • 100% vegan
  • Soft faux fur lining for extra warmth and cosy toes
  • The thermal insole has been removed to improve the fit of the product, but the foam and foil from the insole have been laminated to the bottom of the upper to ensure all the performance and warmth benefits are still of the same level.
  • Patented, 3mm thin Firm Ground outsole with 3mm profile
  • Pro 5: puncture resistant technology
  • AW2020
  • This style fits true to size.

Art.No.: VB-100050-05-H
You have to be logged in to write a review.
Variant: olive
Charlotte writes: 02.02.2021
Man kommt nur schwer an in den Schuh rein. Er ist nicht wasserdicht, also unbedingt gut imprägnieren.
Variant: grey/red
Philipp writes: 27.02.2020
Qualitativ - mit Ausnahme des orangefarbenen Reflexstreifens, der sich recht schnell begann abzulösen - okay. Was jedoch eine Katastrophe darstellt, ist das Anziehen mit bei einem Kleinkind. Der Schaft ist leider zu eng und dabei aber nicht erweiterbar (RV o.ä.), so dass das „Reinschlüpfen“ zu einem unangenehmes Prozedere für das Kind wird. Das überschattet leider den Gesamteindruck des ansonsten ansprechenden Stiefels.
Variant: grey/red
Friederike writes: 12.01.2020
Hallo, ich habe mir den Schuh als Erwachsene Frau Gekauft, Gr. 39, da es bisher bei euch noch keinen - veganen - in dieser Richtung gibt, der wirklich der Kälte und den Bedingungen im Wald (4 h/tägl. am Stück) standhält. Er war dann leider doch zu eng. Daneben aber hätte ich ihn trotzdem zurückgeschickt, da ich den Schaft sehr starr finde und mir so erstens er mir zu kühl geworden wäre, wenn er so starr vom Fuß absteht und wenn ich keine Hose oder Gamaschen drüber trage, würde im Winter der Schnee reinfallen. Liebe Grüße, Frieda

Follow us on Instagram


Customer who bought this product also bought: