Free Shipping 1 
Delivery via DHL and DPD 
Delivery Time 1-3 Workdays  
30 Days Right of Revocation 
Customer Service via Livechat 
Vivobarefoot Ultra III Bloom Ladies

Vivobarefoot Ultra III Bloom Ladies

-30%
grey

90,00 € 

Low stock - order quickly! Delivery time 1-3 days
add to Cart

Barefoot Shoe Ultra III Bloom x Finisterre Ladies by VIVOBAREFOOT.

The Ultra III is an amphibious shoe - perfect for adventures on land and sea. Now made using algae based BLOOM foam: the first sustainable alternative to the synthetic and petrochemical EVA foam prevalent in today‘s market. Using algae biomass helps offset carbon emissions in the atmosphere, making Ultra III BLOOM a shoe you can feel good about wearing.

  • Barefootshoe Ultra III Bloom Ladies by VIVOBAREFOOT.
  • Upper: 53% Bloom Foam (Algae) / 47% EVA
  • Sustainable project for the conservation of natural habitats in the oceans
  • Flexible 7mm sole with small lugs
  • 100% vegan
  • Weight per shoe: 150 g (size 37)
  • SS2019
  • This style fits true to size.

Art.No.: VB-200093-13-H
You have to be logged in to write a review.
Kerstin writes: 29.07.2019
Ich war sehr skeptisch wegen des Materials - Vollplastik ... Aber ich brauchte dringend einen Barfuß-Sommerschuh und darum habe ich ihn bestellt. Er passt sehr gut an meinen Fuß, ist luftig und man schwitzt nicht darin, er ist bequem und man hat einen guten Halt. Das Material ist angenehm und wird mit dem Tragen noch etwas schmiegsamer. Außerdem sieht er sehr gut aus. Ideal für warmes bis heißes Wetter, wenn es kühl wird, kriege ich darin schnell kalte Füße. Ich bin sehr angenehm überrascht, verzichte auf Sandalen dieses Jahr, die fehlen leider sowieso im Sortiment!
Margarete writes: 07.05.2019
Ich hab ihn jetzt in einer Türkis Farbe gekauft. Luftig, leicht und sehr bequem. bin einfach zufrieden mit den VIVOBAREFOOT Schuhen und man kann 1 Paar mehr Schuhe einpacken aufgrund der leichte Gewichte und Platzeinsparungen im Koffer, einfach super!

Follow us on Instagram


Customer who bought this product also bought:

    Contact us