Free Shipping 1 
Delivery via DHL and DPD 
Delivery Time 1-3 Workdays  
30 Days Right of Revocation 
Customer Service via Livechat 
100 days return policy for all purchases until 26.12.2019
Vivobarefoot Magna Trail Men

Vivobarefoot Magna Trail Men

indian teal blue


Ready for shipping. Delivery time 1-3 days
add to Cart

Barefoot shoe Magna Trail Men

Designed for unrestrained adventure from the concrete jungle to the toughest off-road terrains nature has to offer. Magna is a high-performance, multi-terrain hiking shoe. The first to feature our new slash-proof performance fibre primed for unparalleled lightweight durability. We’ve teamed this with highly-hydrophobic technology and included a removable thermal insole to maintain comfortable foot temperature. Developed with a no-sew construction, Magna features a neoprene ankle sock for 360-foot freedom and flexibility, whilst keeping out any little nasties kicked up on the trail.

  • Barefoot boot Magna Trail Men
  • Upper: High performance nylon
  • Patented 3mm Firm Ground outsole with 3mm lugs
  • Pro 5: puncture resistant sole technology
  • 100% vegan
  • Removable 3,5mm thermal insole with outlast technology
  • Weight per shoe: 325g (size 42)
  • This style fits true to size.
  • AW2019

Art.No.: VB-300096-04-H
You have to be logged in to write a review.
Cornelia writes: 25.11.2019
Nachtrag am 25.11.2019:
Leider gingen die Schuhe zurück, da sich nach kurzer Zeit die Sohle ein klein wenig abgelöst hatte. Die Reklamation wurde umgehend und ohne Probleme anerkannt und wir haben das Geld zurück bekommen. Generell sind wir mit Schuhen von Vivobarefoot sehr zufrieden, es gab einfach nur ein Problem mit diesem Schuh.
Alex writes: 18.10.2019
Mir hat die Farbe gut gefallen, aber das war es auch schon. Der Schuh trägt sich eher wie ein Gummistiefel und knarrt bei jedem Schritt.
Gunnar writes: 11.10.2019
Hohe qualitative Verarbeitung und angenehmer Tragekomfort.
Tobias writes: 03.10.2019
Die Schuhe sind superschick. Die Farbe ist der Hammer, die Verarbeitung (soweit ich das beurteilen kann) ebenfalls. Das Barfußgefühl ist nicht ganz so vorhanden, wie beispielsweise bei den Stealth - war aber auch nicht zu erwarten, da die Sohle naturgemäß fester ist.
Den 5. Stern ziehe ich ab, da das "Flap Flap", welches das Neoprenmaterial bei jedem Schritt (beim Knicken und erneuten Glätten) erzeugt, gewöhnungsbedürftig ist (mittlerweile höre ich es nicht mehr so arg oder es ist leiser geworden). Der enge Einstieg ist zumindest für meine Füße mühselig. Nach ein paar Wochen sind die Schuhe allerdings absolut bequem zu tragen und ich mag sie nicht mehr hergeben.
Daniel writes: 03.08.2019
Sehen sehr edel aus und sind sehr widerstandsfähig und haltbar. Gute Mischung.
Jens Schilling writes: 22.07.2019
Fand die Farbe cool und hab sie mir gleicht bestellt. Sehr bequem mit dieser einstiegsocke, ich bestell auf jeden Fall nochmal bei euch :)

Follow us on Instagram


Customer who bought this product also bought:

3D
    Contact us